تاریخ ایران , ادبیات ، سیاست ، جامعه و فرهنگ
تاریخ ایران , ادبیات ، سیاست ، جامعه و فرهنگ

تاریخ ایران , ادبیات ، سیاست ، جامعه و فرهنگ

نگاه چپ انگیزه نزاع خونین !

 

 3 متهم یک پرونده جنایی که پس از چندین ماه فرار در چنگ قانون گرفتار شده اند یکشنبه گذشته در بازسازی صحنه جنایت عنوان کردند که نزاع خونین خیابانی فقط به خاطر یک «نگاه چپ!» رخ داد.
 3 متهم یک پرونده جنایی که پس از چندین ماه فرار در چنگ قانون گرفتار شده اند یکشنبه گذشته در بازسازی صحنه جنایت عنوان کردند که نزاع خونین خیابانی فقط به خاطر یک «نگاه چپ!» رخ داد.

به گزارش خراسان، بیست و چهارم دی سال 92 چند جوان در خیابان شهید علیمردانی مشهد کنار شعله های آتش داخل یک پیت حلبی تجمع کرده بودند که خودروی پیکانی در نزدیکی آنان توقف کرد وقتی سرنشینان خودرو قصد داشتند برای خرید لامپ وارد فروشگاه لوازم الکتریکی شوند برخی از افرادی که اطراف شعله های آتش بودند به بهانه «نگاه چپ!» به متلک پرانی پرداختند.

سرنشینان پیکان که از اطراف روستای میامی و برای انجام کارهای ساختمانی به مشهد رفت و آمد می کردند با شنیدن این متلک ها خودرو را در فاصله 50متری پارک کردند و با چوب و چماق به طرف 3 جوان مذکور رفتند.

«آتش افروزان» که آماده نزاع بودند و حالت طبیعی هم نداشتند افشانه فلفل و چاقو را بیرون کشیدند و بدین ترتیب نزاع خونینی در پیاده روی خیابان آغاز شد. در این هنگام یکی از ماموران انتظامی که در همان نزدیکی حضور داشت با تیراندازی هوایی عاملان نزاع را متفرق کرد اما در این میان جوان 28ساله ای که ضربات چاقو به قلبش اصابت کرده بود نقش زمین شد و بلافاصله به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافت ولی تلاش پزشکان برای نجات جان وی موثر واقع نشد و این جوان به حالت کما فرو رفت.

گزارش خراسان حاکی است : به دستور قاضی صادقی (قاضی وقت شعبه 204 دادسرای مشهد) ماموران انتظامی به جست و جوی متهمان فراری پرداختند اما اثری از آن ها نیافتند چند روز بعد مجروح این حادثه دچار مرگ مغزی شد و خانواده او نیز اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهداء کردند و بدین ترتیب پرونده نزاع خونین رنگ جنایی گرفت و با دستور قضایی به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع شد.

درحالی که تحقیقات کارآگاهان با توجه به سرنخ های موجود ادامه داشت فروردین سال جاری کارآگاهان اداره جنایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد یکی از متهمان این پرونده جنایی هنگام فرار از یک صحنه تصادف توسط ماموران کلانتری مصلای مشهد  دستگیر شده است این درحالی بود که متهم خود را با عنوان جعلی «ب- ش» به پلیس معرفی کرده بود.

این متهم 23ساله که «م- چ» نام دارد در بازجویی ها پرده از راز جنایت برداشت و مشخص شد که یکی دیگر از متهمان فراری نیز اواخر سال گذشته و به اتهام دیگری در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر و زندانی شده است. اما متهمان ادعا کردند که ضربه چاقو را «م- ک» به سینه جوان 28ساله وارد کرده است بنابراین «م- ک» نیز طی یک قرار صوری در پارک منطقه کلاهدوز مشهد به  محاصره کارآگاهان اداره جنایی درآمد و دستگیر شد.

این گزارش حاکی است: ساعت 9 صبح روز یکشنبه گذشته درحالی که قاضی «علی رستگار» ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفته بود، متهمان در محل وقوع جنایت مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفتند تا جزئیات و چگونگی نزاع خونین را در حضور مقام قضایی تشریح کنند. ابتدا سرگرد نجفی (افسر پرونده) خلاصه ای از محتویات این پرونده جنایی و اعترافات متهمان در مراحل بازجویی را شرح داد و سپس قاضی رستگار با تفهیم ماده 129 آیین دادرسی کیفری از متهمان خواست مواظب اظهارات خود باشند وحقیقت ماجرا را بیان کنند .

«م- ص» متهم 25ساله گفت: ما مشروب خورده بودیم و دور آتش ایستاده بودیم که آن ها از خودروی پیکان پیاده شدند دیدیم چپ چپ نگاه می کنند و محمد (متهم ردیف اول) نیز چپ چپ به آن ها نگاه کرد که آن ها ایستادند و گفتند «چیه تنت می خاره؟!» با این جمله درگیری شروع شد و آن ها قصد داشتند ما را بزنند که من به طرف ساندویچی فرار کردم و با شیشه نوشابه شکسته بازگشتم.

«م- ک» نیز گفت: آن ها با چوب به سرم زده بودند و درحالی که خون از سرم می ریخت چاقو را بیرون کشیدم و چند بار به طرف آن ها پرت کردم ولی آنها توجهی نداشتند تا این که دوباره با چوب مرا زدند و من هم 2 ضربه چاقو به شکم یکی از آن ها زدم.

«م- چ» متهم دیگر نیز گفت: آن ها 5نفر بودند که از خودرو پیاده شدند. آن شب من افشانه فلفل داشتم. وقتی آن ها به طرف ما حمله کردند من هم اسپری زدم اما باز هم ترسیدم و به طرف ساندویچی رفتم و شیشه نوشابه ای را برداشتم که آن ها را بترسانم.

گزارش خراسان حاکی است: پس از اقرار صریح یکی از متهمان به ارتکاب جنایت خیابانی ، قاضی شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند تا این پرونده جنایی، دیگر مراحل قضایی خود را طی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد